IronCAD 2019 – Schuine hoeken aanbrengen

Hoe breng je schuine hoeken aan een bestaand blok/object? Hier laat ik zien hoe je eenvoudig een hoek op je vorm aanbrengen. Korte demonstratie hoe je in 2 objecten in verstek op elkaar kan laten aansluiten. 

IronCAD 2019 – Copy, Link objects 

 

Snel eenvoudig meerdere keren objecten kopiëren/bewerken.

IronCAD 2019 – Boolean functies 

Hier leer je hoe je makkelijk verschillende objecten een interactie met elkaar aan kunnen gaan. ( Zoals je in real-life gaten zou boren in een plank) 

IronCAD 2019 – Houtvebreding met groef 

Hier laat 3 verschillende manieren zien hoe je een houtvebreding kan maken. De manier waarop je een groef wilt aanbrengen kan vanuit verschillende manieren doen. Ik demonstreer hier paar simple optie’s.

IronCAD 2019 – Bakje in verstek, met bodemplaat en groef.

 

In deze video laat ik zien hoe je eenvoudig een bakje maakt, met hoeken van 45graden. 

Met bodemplaat en groef, met behulp van Boolean subtract. Ook laat ik zien hoe je snel en makkelijk een configuratie kan maken, zoals een exploded view. 

IronCAD 2019 – Hexagon ( zeshoek) en Octagon ( achthoek) 

Hoe bouw je de populaire hexagon op uit losse delen?  360graden deel je door de hoeveelheid onderdelen. 

hexagon: 360/6=60 graden 

hexagon: 60graden/2=30graden 

hexagon: Elke kant krijgt een schuine zijde van 30graden. 

Octagon: 360/8=45 graden 

Octagon: 45graden/2=22,5 graden 

Octagon: Elke kant krijgt een schuine zijde van 22,5 graden.